Tiden går ....... alltför fort!

 
 
 
 
 Hembesök !
                                                                 
  
 
 
 
Många besök hemma hos oss och oftast har jag tyvärr inte kameran i handen.
Men några foton har det ändå blivit! 
 
Det är alltid med stor glädje och spänning vi landar i Nairobi och sover över på
Flora Hostel 1-2 nätter ...sedan buss till Kitale med allt vårt "pick och pack"!
Som alla andra gånger tar vi med så mycket vi bara kan/får ta med d.v.s. 
ca 55kg/per/peron. Det är ju till 90% skor, ryggsäckar, USB-minnen och solcellslampor 
som har första prioritet och som vi vet behövs här!
 
Vi kom hit just vid slutspurten av läsåret så det har inte blivit några täta möten
men barnen ännu! De har alla Exams/prov de sista veckorna i skolan. De går 
då i skolan även lördagar och har fler timmar/dag dessutom!! Hårda bud ska 
jag säga! Men sedan i fredags har de alla slutat förutom de som går sista 
året på gymnasiet. De går tre veckor till!
 
Tyvärr fick både Lennart och jag en rejäl förkylning och jag sjuknade om med hosta 
och har varit ganska "deckad", måste jag säga!!!!! men SAKTA men säkert går det
åt rätt håll. Tyvärr är det svårare att tillfriskna här både p.g.a. värmen och regnet
som kommer varje dag och ger en mycket hög luftfuktighet.
  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0