Mycket välsignad resa!

 
 
Full fart blev det i vanlig ordningf de sista dagarna/veckorna innan vi skulle åka..
svårt att lära sig planera fast vi egentligen borde kunna det! Men jag (Lillemor)
drabbades som vanligt av "resfeber" ....mycket blir gjort men rätt rörigt blir det.
Men allt gick som vanligt bra till slut och Gud är så god som har sådan omsorg om
oss.Dagen innan vi lämnade Sverige-hemmet skickat han en gammal kompis till vår hjälp,hon
dammsög in idet sista hela vår nedervåning
Det blev sedan söndagsförmiddagsmöte med förbön i vår underbara försammling-
Vallhovskyrkan i Sandviken. 
Därefter Uppsala med fika hos min dotter Helena och hennes man Kaj..så roligt att kunna träffa dom
en stund innan vi ska vara bort så länge.Skjuts hade redan Kicki och Kurt erbjudit oss och det blev som vanligt en övernattning hos dom i Uppsala. 
Alla som känner mig och Lennart väl vet troligen att vi liksom "delar" på arbetsuppgifterna inför och under resan .....jag packar och Lennart bär! Jag har ju en oerhörd förmåga att vilja ha med mig för mycket eftersom det är så fantastiskt roligt att få ge ut de kläder,leksaker o.s.v som vi får av vänner men det som p.g.a. överviktrisk ej kom med står nu i säkert förvar hos Kicki och Kurt inför nästa utresa.
 Dubbel välsignelse kan man säga eller tredubbel välsignelse kan man säga eftersom Kurt också skjutsade ut oss i tisdag morgon.
 
Resan gick jättebra och vi landade tisdag 0430 med allt bagage...lite möra och trötta 
men vid gott mod. Sov fem timmar på det fantastiska gästhuset Florah och sedan bar det
av igen med en gratislift i en fatastiskt fin och nybil mot Kitale.En underbar kenyansk vän
erbjöd oss den resan och 1700 samma dag var vi framme - hemme i Kitale.
 
PÅ mobilen som det tog ett tag att få igång kom ett meddelande att våra grannar från 
USA vars dotter fyllde 11 år bjöd oss på födelsedagskalas! Så det var bara att dusha,
byta kläder och vila 30 min. sedan in till grannfamiljen Amy och Rodney.
Vi blev bjudna på jättegod pizza samt äppelpaj med glass och vi lät oss väl smaka,
jättegott! Men efter 2 timmar så gungade hela golvet för mig och Lennart sov nästan 
men eftersom det bara är ca 60 meter mellan våra hus så var det mycket enkelt att kasta 
sig isäng och jag tror vi sov nästan 14 timmar i sträck.
Men det var så fantastiskt att få känna sig så omsluten av vänner,släktingar och församlingen,
dessutom var vi hembjudna till olika vänner i Hammarby hela veckan så ingen tid alls
gick bort till matlagning.
Vi är så tacksamma för all den kärlek och omsorg vi fått och får peronligen och även TACK 
för allt vi fått till Barnbarnshemmet på så många olika sätt.
Gud Välsigne Er alla.  Återkommer om rapport från Barnbarnshemmet, vi hade redanförsta dagen 
både Mercy,Winnifred och lilla Blessed på besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0