Från Kenya mot Sverige.

 
Det är alltid med blandade känslor jag lämnar vårt hem i Kitale,alla vänner,
bekanta och alla på Barnbarnshemmet . Det är roligt att åka "hem" till Sverige
samtidigt som jag alltid tycker att jag är "hemma" i Kitale! 
Knepig känsla, men det är en fantastiskt förmån att få känna sig hemma
på två så helt skilda orte, båda mycket vackra och underbara men så
otroligt olika.
Den här gången valde jag att flyga från Kitale till Nairobi eftersom jag
fortfarande har en hel del käningar av bältrose men det går åt rätt håll.
De lilla planet med 12 platser är för min del inte så kul att resa med 
eftersom jag är lite flygrädd men allt gick jättebra och resan tar bara
1 timme och 15 min. Underbart ! Bussen tar minst 8 tim. och just nu håller
de på att bygga om vägen så man kan bli stående 2-4 timmar,inte så kul faktiskt.
Har nu förmånen att bo hos tidigare grannar från Kitale som numera bor i
Nairobi.Gud är verkligen god som gett oss så många vänner under livets
gång från alla möjliga länder - detta par kommer från USA.
 
Ser fram emot att få se den svenska försommaren men har en trädgård'' 
i Kitale där det växer så det brakar. 
 
Bananer på gång.
Säkert 3 m högt bananträd.
 
Färdiga att skörda om ca 2 veckor.
 
 
Mimosa träd,planterat för 8 år sedan.
 
Mechack hugger ner kvistar.
 
Mycket dekorativt eller hur?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0