Nu är Ella här!



Hej på er!
Nu är det Ella som skriver. Jag hälsar på Lillemor och Lennart här i Kitale ända fram till jul förstår ni.
Jag har varit här i en dryg vecka men med alla nya intryck och alla nya ställen och människor varje dag, känns det som jag varit här mycket längre!
En av de första dagarna åkte vi givetvis till Barnbarnshemmet för att träffa alla barnen!

Vi tvekade in i det sista på att åka iväg eftersom regnet hängde i luften och vägarna dit ut blir väldigt svårframkomliga. Men fram kom vi! Fantastisk känsla när alla barnen kom å mötte oss vid grinden, alla ville hälsa å ta i hand och säga sina namn.

Phyllis som är 15 visade tillsammans med resten av gänget i släptåg, runt mig på hela barnhemmet. De har olika rum för pojkar och flickor med våningssängar och förvaring som dom fått dit. De är alla supernoga me sina kläder å saker å hänger upp å viker in å städar undan å bäddar sängar osv.

På gården hade det hänt grejer sen Lillemor va där sist i våras, alla växter skjöt i höjden som ni ser på bilden!
De har skördat massor av majs, och massa fantastiska grönsaker jag inte minns namnet på just nu!

I helgen ska vi till Barnbarnshemmet igen och sist lämnade en svensk kvinna som heter Inga-Britt massor av pärlor till barnen så vi ska göra halsband tillsammans! Flickorna vill också hemskt gärna fläta mitt hår..

Är hursomhelst helt underbart att få vara här, jag kommer definitivt komma tillbaks!
/Ella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0