Återseende 21/11-11

Det blev ett kärt återseende när jag åkte till Merufarm och besökte Sirira samt barnbarnen. Damaris och Dorkas som gått ut klass 8, Hill School hade slutat skolan. De övriga barnen som går i Hill School kom hem för att äta lunch så jag träffade även dem. De som går i Secondary School har långa dagar så dem kan man endast träffa under helgerna när de inte har lov. Trots att det bara är ca 6 månader sedan jag träffade barnen så märkte jag hur de mindre barnen växt sedan sist.

Sirira mår bättre även om hon fortfarande är trött. Hennes kroppsspråk är mycket talande och hon har fortfarande full kontroll över allt därhemma.

Damaris visade mig runt på farmen.Det har växt otroligt bra och de är nu ganska självförsörjande på grönsaker.

Jag har gjort några kortare besök hos dem under den senaste veckan. Barnen har bl a sytt dockkläder för hand samt gjort ringar av pärlor. Ella har lärt dem hur man gör armband. /Margareta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0