Dags att fara hem!

Nu är det Ella här igen! Efter en knapp vecka på sjukhus är jag hemm i Kitale igen sen några dagar tillbaks.
Förra måndagen, den 28e nov fick jag såna otroliga smärtor i magen, tillslut kunde jag varken gå, eller stå. Jag for till vår granne Kathys klinik, som efter en undersökning skickade vidare mej till Cherangani Nursing Home här i Kitale.


(här blir jag dock precis utskriven!)

Jag hade fortfarande enorma smärtor trots diverse smärtstillande medel. Jag las in på den allmänna avdelningen på sjukhuset, och bara en stund kom 12av barnen från barnbarnshemmet som hade släppt allt och gått till sjukhuset så fort de fick höra att jag var dålig!

Efter ett par timmar kördes jag i ambulans me sirener på till ett annat sjukhus för att göra ultraljud på magen.
De hade även lyckats få tag i en expertkirurg som kom och undersökte mig. Han fann genast felet och beslöt att dom va tvungna att operera akut.
Så jag kördes tillbaks till Cherangani, sövdes och opererades. Jag hade en väldigt duktig doktor och operationen gick bra.

Under de kommande dagarna mådde jag väldigt dåligt och låg som sagt kvar på sjukhuset. I början kunde jag bara ligga i sängen, och sov mest. Efter ett par dag kunde jag ta emot besök och då kom bland andra Serira som hade gått hela vägen från barnbarnshemmet vilket är ca 7km!
Två av tjejerna sov också hos mej varje natt eftersom man på afrikanska sjukhus inte har ronder på natten som i t ex Sverige.



I lördags blev jag så utskriven och i torsdags kom hela 18 st från barnbarnshemmet hit för att hälsa på!
Vi åt och tittade på film och hade väldigt trevligt tillsammans.

I och med vad som hänt kommer jag att åka hem tidigare än tänkt till Sverige. Det känns såklart lite tråkigt men efter omständigheterna också väldigt skönt. Jag har haft en helt fantastiskt vistelse här i Kenya och Kitale, och jag hoppas verkligen att jag kommer komma tillbaka väldigt snart!

Hälsningar Ella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0