Arbete och lek på Merufarm.

Kennedy bygger diskställ tillsammans med Farmar-Kennedy och Bonface.



Äntligen är arbetet med diskstället igång. Det underlättar mycket om man har någonstans att lägga de rena kärlen efter det att man har diskat. Det är även mer hygieniskt att kärlen får torka i solen än att man lägger ihop dem i hinkar eller baljor. Det blir ju alltid lite spillbitar när man arbetar med trä. Det var de mindre barnen inte sena att ta vara på och använda i sin lek. Vanligtvis så har de leksakerna inlåsta men jag lyckades med att få dem att ta fram en traktor och en bil (julklappar). Det var mycket roligt att se dem leka och ha roligt.

Ben och Belinda leker av hjärtans lust!

 

Då jag frågade efter leksakerna som jag visste att de fått till julklapp fick jag denna fråga av Kennedy: "Sa ni att de skulle leka med leksakerna hela året?" Jag blev konfunderad av frågan. Kennedy förklarade att de ofta är så att det man får vid jul ska man bara använda när det är jul. Så han trodde att de spar sina leksaker tills det blir jul igen. Jag försökte att förklara för de äldre barnen att vi vill att de ska använda de saker som de fått och inte låsa in dem. / Margareta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0