Hemma i Kitale igen!

 
 
 
Ja, nu har det varit "tyst" på denna blogg länge men det är alltid fullt upp innan vi lämnar Sverige
och detsamma gäller när vi kommer hit.
 
För ca 10 dgr sedan lämnade vi Sverige och som Lennart och jag sa till varandra "vissa gånger är det
lättare att åka ifrån Sverige...detta var en sån gång!!
 
    
  
 
Resan gick fantastiskt bra med mellanlandnig i Paris, att det dessutom vardag
flyg en extra bonus för mig som har så svårt att sova under flygresan.
Planet var dessutom sprittnytt och hade förutom mycket god service och god mat 
 facinerande belysnings system...var tvungen att ta lite kort och dela med mig.   
 
    
  
Vackert eller hur?
 
  
Framme på hotellet med Wi-Fi på verandan.
 
 
 
Storstad med trafikljus och vakter i nästan varje affär och lokal.
 
 
Efter några nätter i Nairobi åkte vi vidare med buss till Kitale,resan 
tar 8 timmar men de kör lugnt och fint.
 
 
 
 Vi passerade Rift Walley med en fantastisk utsikt!!
 
  FRAMME:
 
  
Fantastiska "Golden shower" ramar in ingången till  vårt hus.
 
 
Olika är våra fritidsintressen kan man säga!!
 
Redan första dagen fick vi besök av Dan som behövde mera skolmatrial när
han nu går sista året på gymnasiet ...kärt återseende.
 

Kommentarer
Postat av: Hej

Tack för rapporten och underbara bilder. Här är just nu kväll och gråskallt väder. Vi firar påsk i Sthlm å Uppsala. Glad Påsk till er och era afrikanska barn från mig å Majliz

Svar: Hej Majliz. Tack för hälsningen...nu blir jag peppad att skriva mera!!! Det har varit mycket inbrott i vårt område. BE att inget händer mera och att de åker fast! Kraam
Barnbarnshemmet

2016-03-23 @ 21:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0