Arbetsbeställningar

Tisdag, en stadsdag för att uträtta ärenden åt Barnbarnshemmet. Jag började med att besöka Vi-skogens kontor för att få reda på när vi ska hämta plantorna under morgondagen. Så köpte jag gardintyg, tyg till förhängen till 4 sovrum, 12 kuddar till 2 soffor samt galon att klä de med. Judith, vår sömmerska kommer att sy allt detta och på lördag eftermiddag ska det vara klart för avhämtning.

 

Sömmerskan Judith i samspråk med Lillemors hemhjälp Rose. Judith sitter i detta hörn och arbetar. Hon har ett förråd tvärs över gatan där hon förvarar allt sitt material inklusive symaskinen.

 

Lillemor och jag åt lunch tillsammans med Milca. Milca arbetar på en radiostation som journalist och har känt Sirias familj under många år. Hon gjorde ett radioprogram om familjen, som hon verkligen tagit till sitt hjärta, och det var på så sätt som Fader Finton kom i kontakt med familjen. Det resulterade ju i att katolska kyrkan köpte land i Merufarm och lät bygga 6 hus. Det är bra att lära känna människor som har kontakt med Sirira, på så sätt kan vi få  frågetecken uträtade samt hjälp på olika sätt.

 

Kennedy i färd med att påbörja arbetet med diskstället.

 

Så var det dags att träffa Fundi-Kennedy för att gå igenom vad som fattas på det beställda arbetet med de nya fönstrena och dörrarna i två av husen på Merufarm. Ett fenomen som jag lärt mig är att det tar väldigt lång tid att få saker slutförda och att man måste stöta på flera gånger innan det blir gjort. Jag vet inte hur många gånger vi träffats i detta ärende och hur många timmar som vi suttit tillsammans och gått igenom samma saker. Då vi nu snart åker hem till Sverige är vi angelägna om att det ska bli klart med de saker som vi påbörjat. Vi har nu fått ett löfte om att det som fattas ska bli klart under denna veckan. /Margareta

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0