Med barnbarnen på Kitale Show 2016.

 
 
 
Årets händelse i Kitale, är som alltid, jordbruksutställningen som pågår i 4 dagar med allt
mellan himmel och jord. Nötkreatur, getter, odlingar, nya och gamla produkter. Jag kan
som exempel nämna solcellslampor.
 
Karuseller, tåg och allt annat som tillhör ett tivoli är på plats och hela stan är där! Vi samlades
utanför en av ingångarna och till slut var vi 24 barn samt 9 vuxna. För att komma in fick vi också
ta med oss "dansare" från ett slumområde i Kitale...fina små killar. Efter ca 1,5 timmes väntande
på varandra och köande så var vi äntligen inne!
 
Inträdesavgiften är lägre när barnen har sina skoluniformer på sig. Dessutom är det lättare att
hålla ordning på dem då skolorna har olika färger på uniformerna.
 
Tjejen i kassan var så söt så jag delar med mig av dessa foton.
   
 
   
Köer och köer men inga sura miner utan bara spänd förväntan! Afrikaner
är ett otroligt tålmodigt folk.
 
 
INNE efter ca 1,5 timme!
  

Det första som då stod på programmet var att köpa en klubba var till alla...
stora som små. Efter en rundvandring på hela det stora området var det
naturligtvis dax för mat. Alla enades om korv och chips. Beställningen tog
en bra stund eftersom vi var så många och "spisen" var mycket primitiv
MEN det blev mycket gott, alla blev mätta och nöjda.
 
Matdax.
 
Spisen där chipsen tillagas...duktiga killar som gjorde det.
  
Alexander.                                    Vi tog upp hela tältet, här ett av borden.
 
 
Snabb, glad och trevlig servitris som jobbade hårt med sin baby på ryggen.
 
     
Mätta och belåtna är Pia och moster Mildred med sonen Orri.
  
 
Ansiktsmålning, ballonger och karusellåkande.
Eftersom vi var så många och alla de mindre barnen gärna ville ha ansiktsmålning
och ballonger så hämtade vi några killar som kom till mattältet och allt fick gå
av stapeln där...en sån här gång är det ju stor risk att någon kan försvinna i mängden.
Så vi räknade och räknade....men allt gick bra!
 
 
 
  
 
    
Fina och glada barn, alla de minsta som går i Hillschool.
 
    
Alla ville de åka karusell och det var med blandade känslor jag tillät det, med tanke
på säkerheten, men det gick bra trots regnet som startade!
 
 
 
   
 Mycket att titta på även för mig...dessa otroliga kvinnor som bär sina bördor
på huvudet.
 
 
 Tåget.
         
  
      
   Lite spänd får man ju vara inför denna åktur...Blessed i svart kavaj.
 
 
REGN.
Ett  återkommande inslaget på Kitale Show är REGNET...men i år pågick det 
bara i ca 1 timme....just när vi var där men ingen klagade på det..
 
  
 
 
En del av tjejerna följde med mig för att hälsa på Lennart, som kom och 
hämtade mig, sedan åkte de hem på MC-taxi... Regnet hade, som väl
var, upphört.
 
Det var en mycket lyckad dag som jag själv också uppskattade, trots
att jag inte åkte karusell......... Alla hade roligt.
 
TACK för att Du hjälper till och gör detta möjligt för dessa barn/ungdomar.
Det är kanske något som inte är absolut nödvändigt men som ändå många
gör. De uppskattar det verkligen och lever länge på minnet av upplevelsen!
TACK!
 
 
 
    
 
                  
    
  
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0