Oslagbart bra!

 
 
Jag vet inte hur allt skulle ha fungerat om det inte funnits "Mpesa" under den tid som 
jag inte varit riktigt frisk MEN som väl är fungerar detta även på min gamla Nokia!
Både Lennart och jag har haft detta mpesa-konto i 8 år och det har fungerat otroligt
bra. Det kostar ca 20 öre att skicka 100 - 200 kronor så det är en helt överkomlig kostnad.
 
   
 
 
 
 
 
 
Pengarna tas emot inom ca 1-2 minuter och det har verkligen fungerat så bra.
 
 
 
Vi skickar pengar till både Felix och Oscar 1 gång/vecka till deras uppehälle
och 1 gång/månad så att de kan betala hyran för sitt studentrum via detta
system. Vet ej hur det annars skulle fungera eftersom Oscar nu studerar i
Nairobi ca 38 mil från Kitale och Felix i Kisii ca 40 mil härifrån.
Det är inte bara de som bor lite längre på utbildningar som får del av detta utan 
det är perfekt på akuta behov som sjukdom och extra avgifter som ofta dyker 
upp i skolor o.s.v
 
 
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0