Vardag i Kitale.

 
 
 
 
 
Sedan många år tillbaka har jag alltid citerat en gammal kompis special uttryck om
Africa..." Ja hur det än är, inget vatten, ingen eletricitet och det mesta tar 
jättelångtid så :" så blir det aldrig TRÅKIGT i Africa" och det stämmer 
verkligen. Ingen dag är den andra lik.
 De sista 36 timmarna har vi bara haft eletricitet ca 2 timmar!!, Vet ej hur
situationen ser ut i vår lilla frys men runt kylskåpet ligger trasor för 
att samla in vattnet som rinner från kylskåpet men som väl äri installerade vi för ca
1 år sedan solcellenergi med en omvandlare men tyvärr har det bara kapacitet för
en lampa i varje rum. Ingen frys,kylskåp eller Tv får var igång då slocknar allt
direkt. Men det blev ju ett tillfälle att städa och göra rent kylskåpet.
 
Hade igår fönstret halvöppet och kände att jag inte var ensam där jag satt,
tittade upp och en rätt stor apa satt och betraktade mig och var dessutom 
på väg in i rummet !!! Det var bara att skrika och klappa i händerna så vände
den snabbt och tog sin tillflykt till Mimosaträdet. Tyvärr hade jag inte kameran
till hands.
Häromdagen haglade det rejält och det såg ut så här i vår trädgårt...svårt att
förstå att vi bara  är ca 10 mil norr om ekvatorn.
 
 
   
   
Ja så här såg det ut på baksidan av trädgården...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0