Allt kan köpas hemma .

 Eftersom jag haft bältros de sista 2 veckorna så har jag varit tvingad att
hålla mig lugn och vara inomhus betydligt mera än vad jag
brukar men nu går det sakta men säkert framåt. Har inte heller haft den 
energi och ork som jag normalt har.
Men det har det goda med sig att jag verkligen har uppskattat det som 
händer på hemmaplan.
Alla vill komma på besök när man är sjuk så jag har haft fullt sjå att
inte få besök för ofta eftersom det ju verkligen tar på krafterna.
Men det är ju andra som dyker upp med olika varor till försäljning.
 
 
Mjölkinköp.
Mjölk-Amos.
Tre dagar i vecka kommer mjölk-Amos som vi köper mjölk av sedan
flera år tillbaka om som vi numera känner väl.
 
Numera har vi både mjölk kruka och ordentligt mått.
Sedan silar vi mjölken och kokar den förstås.
 
 
 
Frukt och grönsaker. 
 
Ester kommer varje dag från marknaden med sin stora korg
full med frukt och grönsaker. Går att i princip få allt man beställer,
dessutom mycket bra kvalite och bra pris!
Här får hon hjälp av Tom att lyfta sin tunga korg på ca 35 kg.
 
 
 
Halsband,armband och annat smått och gott.   
 Matilda och Patricia är ansvariga för en grupp Hiv/Aids sjuka
kvinnor i Kitale slum. Förtjänsten delas på i denna kvinnogrupp.
Vi har tidigare handlat av dom och sedan sålt en del till förmån
för Barnbarnshemmet.
 Noa,Paricia och Matilda.
 
 
 
 Underkläder .
På gymnasiet är det ett måsta att använda BH, om man inte 
har det så blir man hemskickad från skolan.Det var nu flera av tjejerna som
behövde underkläder och vips så kom det hem en tjej med 
både trosor och bh:n som hon glatt visar upp - bra pris hade hon också.
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0